ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ, ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Τίποτα στην ύψιστη εθνική προτεραιότητα που λέγεται Παιδεία, δεν είναι εύκολο. Το κάθε τι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και μελέτη, προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Κι αν πρόκειται για την ασφάλεια των υποκειμένων της εκπαίδευσης, δηλαδή των μαθητών, τότε όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να έχουν τα μάτια τους ...δεκατέσσερα. Για να προστατευθούν, όμως, τα παιδιά, δηλαδή το εθνικό μας κεφάλαιο, πρέπει τα σχολεία να είναι σύγχρονα κι ασφαλή. Κι επιπλέον πρέπει να έχει μελετηθεί η ασφαλής προσπέλαση σ’ αυτά, προς αποφυγήν των τροχαίων ατυχημάτων. Παρά το αυτονόητο του πράγματος, η κατάσταση δεν είναι η καλύτερη. Η χώρα υστερεί, απελπιστικά, στον τομέα της οδικής ασφάλειας, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται από τις πιο επικίνδυνες στην Ευρώπη. Περίπου δύο χιλ. άνθρωποι αφήνουν, κάθε χρόνο τη ζωή τους στην άσφαλτο, πληθυσμός που ισοδυναμεί με μια μικρή πόλη. Σχεδόν τριπλάσιος είναι ο αριθμός των αναπήρων και των τραυματιών που προέρχονται από τα δυστυχήματα. Ένα μεγάλο ποσοστό από τα θύματα αυτά είναι πεζοί και μάλιστα παιδιά. Αυτός ήταν ο λόγος που ευαισθητοποίησε την Ένωση Γονέων Άνω Λιοσίων να καταπιαστεί με το μεγάλο ζήτημα της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς προσπέλασης των μαθητών στα σχολεία. Και δεν αρκέστηκε σε μια απλή επισήμανση. Σήκωσε τα μανίκια και μετά από πολυήμερη δουλειά, συνέταξε μια εμπεριστατωμένη μελέτη, στην οποία καταγράφονται οι ανάγκες κάθε σχολείου, ώστε να επιτευχθεί η ασφαλής προσέλευση κι αποχώρηση των μαθητών. Τη μελέτη αυτή υπέβαλε στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Φυλής και μετά παρέλευση ενός μηνός ενημερώθηκε «ότι καταβάλλεται προσπάθεια για την τοποθέτηση πινακίδων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αν με αυτό η Τεχνική Υπηρεσία εννοεί ότι οι πινακίδες του τιμολογίου 47/19-04-2012, ύψους 14.391 Ευρώ (κωδικός 30.7135-10031), που εγκρίθηκε, πρόσφατα, από την Οικονομική Επιτροπή, προορίζονται για τη συγκεκριμένη χρήση, τότε η αρχή έχει γίνει, καθώς σύμφωνα με τη μελέτη απαιτούνται, ούτε λίγο-ούτε πολύ, …159 πικακίδες. Καθότι, η τοποθέτηση των πινακίδων, είναι μεν η μεγάλη προτεραιότητα, όμως αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά σε αυτά που πρέπει να γίνουν. Για τον απλούστατο λόγο ότι απαιτούνται 38 διαβάσεις πεζών, 13 παρεμβάσεις σε πεζοφάναρα, 2 πεζοδρομήσεις, 12 μονοδρομήσεις, 4 διαμορφώσεις χώρων στάθμευσης και 12 διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Πρέπει επίσης να τοποθετηθούν 3 πεζοφάναρα, 12 μπάρες εξόδου και 5 εισόδου. Τέλος, σε 13 σημεία κρίνεται αναγκαία η εγκατάσταση μειωτήρων ταχύτητας και σε 5 η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων. Το βέβαιο είναι ότι ακόμα κι αν ο Δήμος Φυλής δεν καταφέρει να ολοκληρώσει, μέχρι την έναρξη του νέου σχολικού έτους, το σύνολο των παρεμβάσεων που απαιτούνται-αφού μιλάμε μόνο για τον πρώην Δήμο Άνω Λιοσίων-πρέπει, οπωσδήποτε, να εντάξει το έργο στο νέο Τεχνικό Πρόγραμμα. Η Ένωση Γονέων στο έγγραφο με το οποίο του διαβίβασε τη μελέτη, τον έθεσε προ των ευθυνών του. « Από τα στοιχεία που παρατίθενται, διαπιστώνεται η χρόνια έλλειψη των μέτρων εκείνων που συμβάλλουν στην ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών στα σχολεία. Τυχόν συμπληρώσεις, διορθώσεις ή και παραλείψεις καταγραφής αυτών ενδεχομένως να υπάρξουν λόγω του εύρους των ενεργειών που απαιτηθήκαν, θεωρούμε όμως ότι η παρούσα μελέτη δύναται να αποτελέσει τη βάση για τη περαιτέρω κάλυψη των υφισταμένων αναγκών. Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι τεχνικές παρεμβάσεις και οι σημάνσεις, σε συνδυασμό με τη παρουσία σχολικού τροχονόμου αποβλέπουν στη δημιουργία του «σχολικού δακτυλίου» έννοια που υφίσταται στις μελέτες κατασκευής των σχολείων του ΟΣΚ και στις δράσεις του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας», επεσήμανε κι έκλεισε με μια διπλωματική, πλην σαφή, διατύπωση, ότι η σοβαρότητα του θέματος μπορεί να το καταστήσει αιτία πολέμου. « Δυστυχώς όμως για το υπόψη θέμα, αν και τέθηκε κατ’ επανάληψη, μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια αντιμετώπισής του. Ευελπιστούμε λοιπόν ως γονείς να γίνει πράξη και έργο η επίκληση της ρήσης «η παιδεία και τα παιδιά μας έχουν προτεραιότητα» και θα παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξη του θέματος, ενεργώντας με κάθε τρόπο για την αποφυγή περαιτέρω καθυστέρησής του», καταλήγει το έγγραφο της Ένωσης Γονέων. Κι ο νοών νοείτω, γιατί με την οδική ασφάλεια –και μάλιστα των παιδιών- δεν μπορεί κανείς να παίζει…
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου