Aλλαγές και στα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης επέφερε το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. Με δεδομένο ότι σε κάθε νομό δημιουργήθηκαν πλέον 4 ή 5 Δήμοι δεν είχε κανένα νόημα η ύπαρξη των τοπικών ενώσεων(ΤΕΔΚ), οι οποίες αντικαθίστανται, πλέον, από τις Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων(ΠΕΔ), που περιλαμβάνουν το σύνολο των Δήμων κάθε Περιφέρειας. Αντίστοιχα η Κεντρική ένωση Δήμων και Κοινοτήτων(ΚΕΔΚΕ), αντικαθίσταται από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος(ΚΕΔΕ), η οποία και θα αποτελέσει το δευτεροβάθμιο συλλογικό όργανο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Φυσικά όλα αυτά τα θέματα δεν περιλήφθηκαν στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, ο οποίος προέβλεψε την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, που θα ρυθμίσει τα θέματα εκπροσώπησης των 325 Δήμων της χώρας στα νέα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όταν υπογραφεί το Προεδρικό Διάταγμα, θα ανοίξει ο δρόμος και για την ανάδειξη των εκπροσώπων που θα στελεχώσουν τα νέα όργανα. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ο διάλογος επί του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο έχει θέσει σε διαβούλευση το Υπουργείο Εσωτερικών. Ήδη έχουν παρατηρηθεί αδυναμίες στο σχέδιο, οι οποίες εστιάζονται στο έλλειμμα εκπροσώπησης στις ΠΕΔ, των μικρομεσαίων Δήμων αλλά και των μειοψηφιών στα Δημοτικά Συμβούλια. Πρόβλημα εντόπισε η ΤΕΔΚΝΑ και στην εκπροσώπηση των Δήμων της Αττικής, όπου ο Δήμος Αθηναίων κυριαρχεί, λόγω πληθυσμού. Αξίζει να αναφερθεί ότι από τους 48 Δημοτικούς Συμβούλους της Αθήνας, μετέχουν στη Γενική Συνέλευση των ΠΕΔ οι .38, τη στιγμή που Δήμοι όπως το Κορωπί, τα Σπάτα, η Κερατέα και η Φυλή κινδυνεύουν να εκπροσωπηθούν μόνο από το Δήμαρχό τους, καθώς οι Δήμαρχοι είναι αυτοδίκαια μέλη των Γενικών Συνελέυσεων των ΠΕΔ. Κατόπιν αυτού η ΤΕΔΚΝΑ, αποφάσισε, κατά τη συνεδρίαση της Δευτέρας, 28 Μαρτίου να υποβάλει σειρά προτάσεων οι οποίες θα συμβάλουν στην εκπροσώπηση όσο το δυνατό περισσοτέρων τάσεων και απόψεων, τόσο στην ΠΕΔ, όσο και στην ΚΕΔΕ. Ειδικότερα, το ΔΣ της ΤΕΔΚΝΑ αποφάσισε να προτείνει ομόφωνα:
*Την αύξηση του αριθμού της Γενικής Συνέλευσης της ΠΕΔ Αττικής, με τον διπλασιασμό των δημοτικών συμβούλων που θα μετέχουν σε αυτή. Αντί, δηλαδή, για 184 δημοτικούς συμβούλους και 66 δημάρχους που μετέχουν βάση του ΠΔ (συνολικά 250 άτομα), να μετέχουν 368 δημοτικοί σύμβουλοι και 66 δήμαρχοι (συνολικά 434 ). Έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη εκπροσώπηση των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων, που είναι το κυρίαρχο όργανο ενός δήμου και καλύτερη εκπροσώπηση των αντιπολιτεύσεων των δημοτικών συμβουλίων (που με το υπάρχον προτεινόμενο ΠΔ, αποκλείονταν).
*Την κατοχύρωση της μείζονος αντιπολίτευσης (η οποία κατοχυρώνεται συνολικά και με το Ν.3852/10- πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ) και να υπάρχει ρητή πρόβλεψη ώστε «όταν σε ένα δημοτικό συμβούλιο εκλέγονται πλέον του ενός (δημοτικοί σύμβουλοι) ο ένας να είναι από τη μείζονα αντιπολίτευση» και ένας από την ελάσσονα.
*Τον διπλασιασμό των δημοτικών συμβούλων που θα συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ (από 175 σε 350). Αυτό σημαίνει συμμετοχή 650 ατόμων στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ ,συμπεριλαμβανομένων και των 325 Δημάρχων της χώρας. Έτσι επιτυγχάνεται αναλογικά, η καλύτερη εκπροσώπηση των Δήμων. Αντίστοιχα να κρατηθεί η παλιά αναλογία στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, Δημάρχων -Δημοτικών Συμβούλων ,δηλαδή να εκλέγονται 19 Δήμαρχοι και 12 Δημοτικοί Σύμβουλοι (αντί για της σημερινής πρότασης του σχεδίου του ΠΔ: 21 Δήμαρχοι και 10 Δημοτικοί Σύμβουλοι). Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΕΔΚΝΑ αποφάσισε κατά πλειοψηφία να προτείνει ως κριτήριο εκπροσώπησης των Δήμων στη Γενική Συνέλευση των ΠΕΔ, να είναι ο αριθμός των μελών των δημοτικών συμβουλίων του κάθε Δήμου (αναφορικά με τον αριθμό των δημοτικών συμβούλων).
Η αντίθετη άποψη που υποστηρίχτηκε από τον κ. Ασκούνη, ήταν ότι η παραπάνω εκπροσώπηση, θα πρέπει να γίνεται με πληθυσμιακά κριτήρια όπως ακριβώς προτείνεται και από το σχέδιο του Π.Δ. (α. 4 παρ. 3).
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου