Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΖΕΦΥΡΙΟΥ ΣΤΗΝ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Στο πλαίσιο της Ημερίδας για την ενδοσχολική βία, που πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου, στο 2ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων, ο Γιάννης Μαυροειδάκος, μαζί με τις προτάσεις που υπέβαλε, έκανε κι έναν απολογισμό των δράσεων του 2ου Γυμνασίου Ζεφυρίου, για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας. Ιδού το πλήρες κείμενο της ομιλίας του:
Ο Γιάννης Μαυροειδάκος (δεξιά) στο βήμα της Ημερίδας |
Κυρίες και Κύριοι σας ευχαριστώ για την πρόσκληση στην σημερινή πολύ σημαντική ημερίδα και θα ξεκινήσω την τοποθέτηση μου δίνοντας πολλά συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων οι οποίοι καλούνται σε αυτή τη δύσκολη για όλους μας οικονομική κρίση να δημιουργήσουν πλούσια σε γνώση και όχι μόνο παιδιά.
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΑΜΕΣΑ Η ΕΜΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ είναι η * Οικογενειακή βία-* Κοινωνική βία-*Οικονομική βία-* Ρατσιστική βία-* Βαθμολογική βία -* Πολιτική βία -*Διαδικτυακή βία
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΑΜΕΣΑ Η ΕΜΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ είναι η * Οικογενειακή βία-* Κοινωνική βία-*Οικονομική βία-* Ρατσιστική βία-* Βαθμολογική βία -* Πολιτική βία -*Διαδικτυακή βία
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
Μαγική συνταγή η ραβδάκι για την εξάλειψη των παραπάνω μορφών βίας δεν υπάρχει.Μόνο τρόποι πρόληψης και προσπάθειας εξάλειψης των φαινόμενων όπου ενδεχομένως παράγουν η αναπαράγουν τη βία μπορούν και πρέπει να υπάρξουν αλλά και να υποστηριχθούν από το τρίπτυχο: «ΓΟΝΕΙΣ-ΣΧΟΛΕΙΟ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ» Επιτρέψτε μου σ΄ αυτό το σημείο να αναφερθώ σε τρόπους και δράσεις , αρκετές από τις οποίες ήδη έχουν λάβει χώρα στο σχολείο μας με σημαντικά αποτελέσματα.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Στα πλαίσια του Προγράμματος Διαμεσολάβησης που εκπονείται στο σχολείο μας για 2η σχολική χρονιά αλλά και γενικότερα δηλώνοντας ενεργή συμμετοχή και ενδιαφέρον όχι μόνο για τη δημιουργία ενός σχολικού δικτύου κατά της βίας αλλά και μιας ολιστικής προσέγγισης κατά της παραβατικότητας, το 2ο Γυμνάσιο Ζεφυρίου, οργάνωσε με τη συμμετοχή και βοήθεια και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας τις εξής δράσεις:
1. Συμμετοχή Γονέων και κηδεμόνων σε βιωματικό Σεμινάριο του ΚΕΘΕΑ με θέμα:
« Εξαρτησιογόνες ουσίες» που διοργανώθηκε στο σχολείο μας, στα πλαίσια της Αγωγής Υγείας, με υπεύθυνη την κυρία Παπαπανούση Χριστίνα.
2.Διοργάνωση τμήματος Σχολής Γονέων με θέμα την « εφηβεία-τρόπους προσέγγισης των εφήβων –αντιμετώπιση προβλημάτων εφηβείας-επιθετικότητα», 2 διδακτικές ώρες κάθε Δευτέρα με την κυρία Λυγάκη Παρασκευή, Δόκτορα ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (σύνολο 25 διδακτικών ωρών/πρόγραμμα ΕΣΠΑ).
3.Συμμετοχή εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην εξαιρετικά επιτυχημένη ημερίδα κατά της βίας που διοργάνωσε το 2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων, στις 25/3/2013.
4. Συμμετοχή εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε «Σεμινάριο για τις μαθησιακές δυσκολίες και τη Διαφοροποιημένη διδασκαλία-ομαδοσυνεργατική μάθηση» στο Campus ACS, το Σάββατο στις 2/3/2013.
5. Συνεργασία με τον ΣΣΝ Ελευσίνας και τον εξαιρετικό συνεργάτη μας κύριο Καρακιόζη Κωνσταντίνο, κοινωνιολόγο, ο οποίος, με τη συναίνεση των γονέων, επισκέπτεται τακτικά το σχολείο μας και σε εβδομαδιαίες συναντήσεις, συζητά με τους μαθητές που εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά. Μέχρι σήμερα έχει ασχοληθεί με 2 περιπτώσεις μαθητών.
6. Συνάντηση στο χώρο του σχολείου μας, στις 6/3/2013, τις 2 τελευταίες διδακτικές ώρες με την μη κυβερνητική, εθελοντική οργάνωση «Σχολεία χωρίς βία και χωρίς πολέμους» και ενημέρωση από τις κυρίες Λιβανού Μαριλένα και Διαμαντή Τίνα στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την ημέρα κατά της βίας. Παρουσίαση σε Power Point της ομάδας ΣΕΔ (Σχολική Ένωση Διαμεσολαβητών) του προγράμματος Διαμεσολάβησης που εκπονείται στο σχολείο μας, ακολουθώντας τα βήματα του 2ου Γυμνασίου Ασπροπύργου και του 2ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων. Συγκέντρωση ερωτηματολογίων με θέμα τη βία και τον εκφοβισμό στα σχολεία.
7. Συνέχιση των δράσεων της 6ης Μαρτίου, στις 7/3/2013 με την προβολή της ταινίας «Τα μπλε μάτια» του Γιάννη Κουφονίκου. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές.
8. Συμμετοχή των εκπαιδευτικών που εκπονούν το πρόγραμμα διαμεσολάβησης σε όλες τις συναντήσεις των μελών του σχολικού δικτύου κατά της βίας. (8/2/2013, 8/3/2013).
9. Ενημέρωση της Γ΄ τάξης, 2 συνεχόμενες διδακτικές ώρες ανά τμήμα , στις 27/3/2013 από πιστοποιημένους επιστημονικούς συνεργάτες και εκπαιδευτικούς (Αρμενάκα Βασιλική ΠΕ06, εκπαιδευτικό, Λυμπέρη Ισμήνη, κοινωνιολόγο-νοσηλεύτρια, Πολυκανδριώτη Τζανή, νοσηλευτή) του προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ, για το «Ασφαλές Διαδίκτυο-Εθισμός-Bullying-Cyber Bullying» σε συνεργασία με τη μονάδα εφηβικής υγείας του Αγλαΐα Κυριακού . Η ίδια ομάδα συνεργατών θα ενημερώσει και τη Σχολή Γονέων στο χώρο του σχολείου μας, τη Δευτέρα 8/3/2013.
10. Στις 2/4/2013, εκπαιδευτική παρέμβαση στα 3 τμήματα της Β΄ τάξης, μία διδακτική ώρα ανά τμήμα, της κυρίας Φωτεινής Δολιανίτη, κλινικής ψυχολόγου του Θριασίου Νοσοκομείου για την Ενδοσχολική βία (πρόγραμμα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων Θριασίου).
11. Αναμονή επίσκεψης στο σχολείο μας, στις 9/4/2013, του κυρίου Μόσχου Γεωργίου, υπευθύνου της οργάνωσης του Συνηγόρου του Παιδιού και ενημέρωση της Α΄ ΤΆΞΗΣ, σε θέματα που αφορούν την ενδοσχολική βία.
12. Δημιουργία ταινίας μικρού μήκους με τίτλο «Μάθημα έκθεσης» η οποία αφορά θέματα κατά του κοινωνικού αποκλεισμού και υπέρ της προώθησης της φιλίας στο σχολείο, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Πάμε σινεμά» με υπευθύνους τους : Πασπαλιάρη Φωτεινή, ΠΕ05, Καλαμπαλίκη Δήμητρα ΠΕ02 και Πέτρου Κωνσταντίνο ΠΕ02.
Συμπληρωματικά, σχετικά με τις προτάσεις μας, να προσθέσω και τα παρακάτω :
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
-Δεν πρέπει να υπάρχουν μονοπολιτισμικά σχολεία γιατί είναι πολύ δύσκολο μετά αυτά τα παιδιά ανεβαίνοντας τις βαθμίδες εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο – δημοτικό – γυμνάσιο – λύκειο ) να ενταχθούν στο σχολικό σύνολο. Βέβαια για να μη συμβεί το παραπάνω θα πρέπει να συνηγορήσουν και να το αποδεχθούν οι Γονείς , οι Σύλλογοι Γονέων , οι Ενώσεις Γονέων , η Δημοτική Αρχή αλλά και οι Τοπικές Κοινωνίες διαμορφώνοντας τα όρια εγγραφής των μαθητών από το νηπιαγωγείο ακόμα κατά τέτοιο τρόπο όπου βασικά κριτήρια δεν θα είναι μόνο η απόσταση και τα φυσικά η τεχνητά σύνορα αλλά και άλλα χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουν με την πολιτισμική και πολιτιστική ταυτότητα όλων των παιδιών.
-Να πραγματοποιηθούν εντός αλλά και εκτός του σχολείου δράσεις όπως σχολικά αθλήματα - σχολική εφημερίδα η περιοδικό – δεντροφύτευση – λαχανόκηπος – χορός – τραγούδι – θέατρο – ταινίες μικρού μήκους με κοινωνικά –περιβαλλοντικά και σχολικά θέματα κ.ά. οι οποίες θα δώσουν τη δυνατότητα σε όσους περισσότερους μαθητές και μαθήτριες γίνεται να συμμετέχουν και μέσα από αυτές :
α) να εκτονώσουν μεγάλο μέρος της ενέργειάς τους ,
β) να «αναγνωριστούν» από τους συμμαθητές τους,
γ) να νοιώσουν ότι το σχολείο είναι τόπος όπου επιβραβεύονται οι ιδιαίτερες ικανότητες τους σε συγκεκριμένα πράγματα που συμμετέχουν,
δ) να έρθουν ποιο κοντά σε αυτό που ονομάζουμε κοινωνικοποίηση.
ε) να μάθουν από τις παραπάνω συλλογικές δράσεις αλλά και να τις μεταλαμπαδεύσουν στις οικογένειές τους και στον περίγυρό τους,
στ) Συνεχή ενημερωτικά σεμινάρια και συζητήσεις μαθητών με ειδικούς σε όλα τα σχολεία για όλα τα είδη και τις μορφές βίας, καθώς και τρόπους αντιμετώπισής τους.
ζ) Επέκταση του θεσμού της διαμεσολάβησης (από συμμαθητές) σε όλα τα σχολεία.
η) Βράβευση με επαίνους όχι μόνο των άριστων μαθητών (λόγω βαθμολογίας) αλλά και όλων όσων συμμετέχουν στις δράσεις του σχολείου.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου